Eerste week in Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Bregje Wegen - WaarBenJij.nu Eerste week in Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Bregje Wegen - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sheffield

Door: Bregje van Wegen

Blijf op de hoogte en volg Bregje

19 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

De eerste week begonnen we op Hillsborough Campus en Chesterfield College. Op deze 2 scholen hebben we de afgelopen week les gehad en krijgen we volgende week ook les. We hebben in deze week verschillende soorten activiteiten gedaan, activiteiten in de stad of rondom de school. Activiteiten die James (leraar van het Sheffield College) voor ons had georganiseerd.

Maandag 13 november
De dag begon om 09.00u in de ochtend. Het was onze eerste dag dus het zoeken van bussen en plekken was nog een drama. Uiteindelijk de eerste keer gelijk de goede bus gepakt en kwamen goed bij de eindbestemming, vanuit daar moesten we nog een stukje lopen naar de school maar waren netjes op tijd daar. De dag begon met het kennismaken van de school en leraren waar we in die weken les van zouden hebben. Ook hebben we allemaal een foto moeten maken voor ons schoolpasje, dit pasje had je nodig om de school binnen te komen want deze school was hier tegen goed beveiligd. Na het maken van de foto hadden we even pauze en zijn we daarna de gymzaal in geweest voor een fittest die afgenomen werd door studenten van de Hillsborough Campus. Deze dag duurde ongeveer tot 14.00, daarna weer naar huis, wat gegeten en in de avond met een paar studenten naar een pub geweest en gezellig wat gedronken met zijn alle.

Dinsdag 14 november
'S ochtends moesten we weer om 09.00 op school zijn. Aangezien iedereen wat vertraging had begon de les wat later. Deze dag bestond vooral veel uit theorie, zelf activiteiten en spellen organiseren en dat soort dingen. In de middag had James een foto speurtocht georganiseerd, dit moest je in twee tallen doen en moest je zo snel mogelijk de juiste cijfers en letters bij elke foto gevonden hebben. We waren deze dag rond 16.30 thuis en hebben daarna nog even gezellig gekletst met Karen en wat gegeten, deze avond zijn we thuis gebleven en hebben Britt en ik samen tv gekeken.

Woensdag 15 november
Deze dag hadden we les op Chesterfield. Waar we met de trein heen moesten. We verzamelden om 07.45 op het station van Sheffield, daar moest iedereen de treinkaartjes ophalen en om 08.08 ging de trein naar Chesterfield. Vanaf daar moesten we naar de school lopen, daar hebben we hetzelfde als op Hillsborough Campus, een pasje moeten maken om hiermee de school binnen te komen. Toen we dit hadden gedaan werd de groep in 2e gesplitst en moesten we naar een sportgebouw wat ongeveer 20 minuten was lopen vanaf de school. Daar hadden de Engelse studenten anatomie les en hebben we een deel van mee gekeken. Daarna gingen we naar de sportzaal en werd een Nederlandse student aan een Engelse student gekoppeld en moest je in twee tallen een fitness parcours afleggen. Hier waren we rond 12.00u mee klaar, we zijn teruggelopen naar de grote school en verzamelden daar met zijn alle, om 12.30u kregen we wat vrije tijd in Chesterfield. We hebben wat gegeten met zijn alle en hebben geshopt. Daarna met de trein naar huis, de bus naar het gastgezin en lekkere pizza gegeten thuis. 'S avonds gingen we naar een kroeg, daar hebben we gezellig wat gedronken met zijn alle en daarna zijn we met een gedeelte naar 'West Street' gegaan. Dit is "DE" uitgaansstraat van Sheffield. Hier zijn we een club in gegaan en hebben we rond 02.00 de taxi naar huis gepakt want de volgende dag moesten we weer naar school.

Donderdag 16 november
De dag begon weer op het Hillsborough Campus waar de les om 09.00u begon. Vandaag kwam er een gastspreker, een oud wereldkampioen boksen : Johnny Nelson. Deze les was heel interessant, de dingen die hij vertelde waren zo oprecht en zo eerlijk dat hij ook de hele klas er in mee kreeg. Het ging hem vooral om het vertrouwen van jezelf en het weten wat je kan en wat je wilt, ook haalde hij sommige studenten (waaronder ikzelf) naar voren om een paar dingen te laten zien wat met zelfvertrouwen te maken heeft. In de middag hebben we een voetbaltoernooi gehad die door James was georganiseerd, het was met alleen Nederlandse studenten dus je zat bij onderhand allemaal bekende in een team. Daarna zijn Britt en ik het centrum in gegaan en hebben we daar iets gegeten omdat Karen een vergadering had tot laat. Nadat we gegeten hadden zijn we lekker naar huis gegaan en hebben we een film gekeken met Liza en Sanne die 4 straten van ons afzaten.

Vrijdag 17 november
De dag begon om 09.00u bij de boksschool 'Ingle Gym' waar Johnny Nelson altijd boksles heeft gehad. Deze les duurde tot 10.00u, daarna zijn we met zijn alle naar Meadowhall geweest, dat is het grootste winkelcentrum van Sheffield, hier hebben we weer geshopt en rond 15.30u hadden we weer de trein terug naar huis. Hier hebben we thuis een hamburger met gebakken aardappelen gegeten, dit was heerlijk! 'S avonds zijn we weer uit geweest met een groepje studenten, dit was heel gezellig en hadden daarom ook pas rond 04.30 de taxi naar huis.

Zaterdag 18 november
Vandaag een dag zonder school, een dag die we zelf mochten inplannen met wat we wilden gaan doen. We hebben eerst lekker uitgeslapen en kregen om 10.30 een Engels breakfast, ofja we mochten zelf kiezen wat van het Engels breakfast, dus Britt en ik hadden alleen toast met ei. In de middag zijn we weer terug gegaan naar Meadowhall omdat het zo groot was dat je het niet eens binnen een dag allemaal gezien kunt hebben. Daarna hebben we met zijn alle daar wat gegeten en in de avond weer naar 'West Street' geweest en uit geweest met bijna alle studenten en leraren. Dit was een van de leukste avonden!!

Zondag 19 november
Vandaag hebben we lekker geslapen tot 12.30u, wat hard nodig was naar deze drukke week. In de middag zouden we gaan zwemmen met een klein groepje, hier was een soort miscommunicatie ontstaan omdat er op de website van het zwembad stond dat ze tot 20.00u open zouden zijn alleen toen we daar om 16.00 aankwamen bleek dat die maar tot 17.00 open was. Toch maar voor een uurtje gezellig wezen zwemmen en daarna met zijn alle iets gegeten bij de 'PizzaHut'. In de avond lekker rustig avondje op de bank geweest en met Karen even het hele weekend aan elkaar verteld want we hadden elkaar niet veel gezien..

Dit was de eerste week, tot nu toe allemaal leuke dingen gehad en er al zeker van genoten! Veel studenten van gewoon het ROC die je al kende een stuk beter leren kennen. Dit was heel leuk en word hierdoor zeker een stuk leuker in de 2e week.